Učenci izbirnega predmeta državljanska vzgoja na obisku pri županu
Župan Toni Dragar je v svojem uradu sprejel učence 9. razreda Osnovne šole Domžale, ki obiskujejo izbirni predmet državljanska kultura in jim še iz prakse podal informacije o poklicu županovanja, o delu in organiziranosti občine, njenih javnih zavodih in široko paleto področij s katerimi se Občina ukvarja. Med drugim jim je zaupal tudi razliko med Upravno enoto in Občino, kar tudi odrasli ne ločijo. Večino opravil s področja »življenjskih dogodkov« opravimo na UE (osebna izkaznica, potni list, poroke, prijava smrti, prijava tujcev, izdaja gradbenega dovoljenja,…ipd), Občina pa skrbi za zadeve širšega lokalnega pomena z vzpostavljanjem ustrezne gospodarske in prometne infrastrukture, izobraževanje, socialne in splošne varnosti ter prostorskimi načrti in drugimi akti s pomočjo katerih skrbi za kakovost življenja prebivalcev.
Župan jim je ob sprejemu zares izčrpno predstavil vse kar je nadobudne učence zanimalo. Tudi odgovore na zelo nepredvidljiva in zanimiva vprašanja, ki so mu jih učenci zastavljali. Med drugim: kje občina dobi denar za financiranje; kakšen namen imajo »gumbi« na mizi sejne sobe; zakaj ni več promocije Strategije za mlade; ali je na domžalskem pokopališču dovolj prostora za grobove; do vprašanja kaj bo župan počel nekoč, ko ne bo več županoval in kaj mu je najljubše pri njegovem delu? Na vse to so imeli čast izvedeti iz prve roke učenci, učiteljica Nataša Bergant in v.d. ravnateljica Nina Valenčič.
Učiteljica, ga. Nataša Bergant je povedala, da pri izbirnem predmetu državljanska vzgoja izvedo učenci veliko abstraktnih informacij in teoretičnih vsebin, nimajo pa občutka kako izgleda poklic v praksi. Tudi o demokraciji in političnem sistemu se veliko piše in govori, v praksi pa je otrokom to težje predstaviti. Hvaležni za novo izkušnjo in veliko novih informacij so se učenci vrnili v šolske klopi.
Izbirni predmet državljanska kultura se navezuje na obvezni predmet domovinska in državljanska kultura in etika ter predstavlja poglabljanje in razširitev vsebin in znanj tega predmeta. Delo pri predmetu temelji na aktivnih oblikah in metodah dela: dialog, debata, delo v skupini, raziskovalno učenje, samostojno opazovanje. Učenci se poskušajo postaviti v vlogo kraljev, predsednikov, županov in razmišljajo o tem, kako narediti svet bolj demokratičen in pravičen. Razvijajo lastno kritično dojemanje aktualnih svetovnih problemov, o njih razpravljajo, razvijajo strpnost in odprtost pri razumevanju različnosti.
Poleg občinske stavbe, ki so jo obiskali pretekli teden, imajo v načrtu obiskati še slovenski parlament in enega od informacijskih centrov EU.
Občina Domžale
Foto: Vido Repanšek