LETOŠNJI ŠTARTAJ DOMŽALE NAVDUŠIL
Območna obrtno-podjetniška zbornica Domžale je ob podpori Občine Domžale uspešno izvedla tudi letošnji projekt Štartaj, Domžale 2024: Ideja + Dizajn + AI = Recept za podjetniški uspeh. Na brezplačnih predavanjih in delavnicah je v šestih tednih sodelovalo skoraj sto posameznikov. Cilj projekta je bodoče podjetnike opremiti z znanjem in veščinami, kako od ideje do denarja na računu. Letos so poseben poudarek namenili implementaciji umetne inteligence v vse faze poslovanja. Udeleženci so poleg modulov s strani različnih priznanih predavateljev prejeli tudi brezplačno mentoriranje, pri čemer zmagovalce za nagrado čaka tudi obsežnejša mentorska podpora.
Svoje ideje je predstavilo 16 bodočih ter obstoječih podjetnikov. Strokovna komisija je izbrala tri najboljše projekte. Zmagala je ideja spletne trgovine Sebi&Zase (https://sebi-in-zase.si/) Petre in Marka Debeljaka iz Domžal. Ideja jih je prepričala s poudarkom na prepoznavanju čustev že od malih nog. Projekt, ki se uspešno uveljavlja v slovenskih vrtcih in šolah, naslavlja perečo težavo medvrstniškega nasilja in medsebojne odtujenosti po pandemiji. Komisijo je navdušilo, da projekt omogoča otrokom in mladim delo s karticami ter neposredno človeško interakcijo, ki je, glede na tematiko, bistvena.
Drugo mesto je osvojil Andraž Jamšek iz Komende s projektom Prehransko svetovanje za živali. Mlad kmet jih je prepričal z inovativnim pristopom k prehranskemu svetovanju za živali, podprtim s konkretnimi rezultati in prihranki v slovenskem kmetijstvu. Specializiral se je za učinkovitejše krmljenje krav molznic, kar vodi v izboljšano donosnost za živinorejce in povečano mlečnost.
Ana Blaž in Blaž Rolih iz Domžal sta osvojila 3. mesto s projektom Avtomatske kontrole kakovosti. Študenta računalništva sta komisijo navdušila z rešitvijo, ki s pomočjo umetne inteligence orodij izboljša kakovost, zmanjša stroške in zagotovi doslednost v kvaliteti proizvodnih procesov. Njuna rešitev odpravlja težave, ki jih povzroča človeški faktor v kontrolah kakovosti, s čimer preprečuje potencialne zavrnitve izdelkov z napako.